søndag 26. februar 2012

Berkley Trilene Big Game SVADA

Det skrives mye om denne sena på blogger hos søta bror og her, men det er etter min mening SVADA!
Jeg testet senen i kveld, sånn for sikkerhets skyld, og den røyk på 9 kg. Og da er det snakk om gammel brukt sene og knutebruddstyrke med dobbel sluk-knute. Spolen er kjøpt hos Ohlson fiske.
Jeg har ikke målt diameteren, for her er det mye rart med de forskjellige sener. Ofte kan en høyere oppgitt bruddstyrke forklares med at senen er tykkere enn oppgitt. Jeg har ikke hatt problemer med at senen har røket, annet enn når gjedda har vært sulten på wobblere.
Etter det jeg har testet så vil jeg tro at bruddstyrken er nær det som er oppgitt på 10,1 kg.
Uansett er det mer enn 6,8kg som 15 lbs er. For alt jeg vet kan 15lbs være målt under kalde forhold for å forsikre seg mot klager fra umulige amerikanske kunder. Team marres test VIDEO er veldig forskjellig fra min. Han har knytt en løkke og hvis det er brukt vanlig løkkeknute er det årsaken til forskjellene.
Jeg er fornøyd med snøret uansett.

Ingen kommentarer: