søndag 30. juni 2013

NM 2013




Under årets NM i trollingfiske hadde jeg med meg Tomas Pedersen. Som mål hadde vi å fiske bedre enn teamet fra Jakt og fiske i Arendal. Det gjorde vi!
Etter å ha bedt til de høyere makter, ofret youghurt,  og vasket wobblera i spesielle remedier knallet vi til med en kanonfisk litt utpå sekstallet, men eksakt hvor i landet vi lå fikk vi ikke vite for det var ikke bare vi som holdt kortene litt tett inntil brystet gjennom natta. Men vi visste om to pundinger til, og turte egentlig ikke å håpe på for mye.
Det var sinnsykt spennende da fler og fler komm med poser med feit og fin fisk inn. Men for min del så så  nesten alle fiskene like store ut.
Jeg var veldig spent når innveiingen begynte og spenningen steg enda mer etterhvert som den ene kubben etter den andre havnet på vekta, men min ørret på 6470gram sto til slutt som den største fisken, men bare 10 gram ned til Morgans kjempeørret som var 9 cm kortere en min som var 83 cm.
hele 5 pundinger ble tatt.

Resultater størst fisk:
Stein Roger Nybakke 6470
Morgan Nilsen 6460
Marius Hagen 6430
Stig Ove Gjeldseth 6430
Bjørn Olav Fjeldet 6170


Resultater størst fangst:
Vidar Husom 12470
Frode Fingarsen 9190
Marius Hagen 8420
Stein Roger Nybakke 6470
Morgan Nilsen 6460

GRATULERER!!!

Det er veldig artig å delta i NM, og jeg vil takke NTF for et kjempebra arrangement. Å klare skrape sammen slike premier.
Jeg gikk derfra med en båtmotor og et gavekort på avstøping av fisk.
Takk til matros Tomas Pedersen, Kim Solberg, Per Erik Svenskerud og Mats Søreng i Jakt og Friluft Gjøvik.
Takk for til moralske og umoralske støttepillere gjennom et heller tregt Mjøsfiske, men den som har tålmodighet får før eller siden betalt for det.

God Natt. Nå skal jeg sove ut resten av rusen av glede og av bulgarske sigarer eller hva den faenskapen som luktet en blanding av brente fluer og avrevet høggorm.






Ingen kommentarer: