søndag 9. juni 2013

Vannstanden i Mjøsa synker.

Vannstanden faller med hele 9cm i døgnet, så får vi baer krysse fingre og tær for at det ikke skal komme plutselig mye nedbør og varme før vannstanden har sunket endel. Jeg tror ikke flommen er helt over enda, siden det er endel snø igjen i fjellet og når sommeren begynner skikkelig så kan det komme masse regn, om man skal sammenligne med de to tre siste åra.

Det blir spennende neste uke når jeg skal ut å se om jeg kan finne ørreten igjen, om den er har forduftet og om den er like vanskelig å få lurt som de siste åra.

Tror det er en fordel for min del at NM er så sent som i år da det er den årstiden jeg har fisket mest. Men normalt for denne årstiden er mye småfisk og lengre mellom kabbene. Samtidig tror jeg fisket er veldig anderledes etter en slik flom, og den som treffer godplassen vinner.

Men magefølelsen for fiske har ikke vært til stede i det heletatt siden jeg fikk satt ut båten. De dagene jeg hadde skikkelig trua satt jeg hjemme å skrudde båt. Men den kommer nok tilbake :)


Ingen kommentarer: