mandag 29. juli 2013

Da var trøndelagsturen over....

Har vært med Team Helgøya på en ukes fisketur i trøndelag. Nærmere bestemt Høylandet.
For det meste har vi dorget etter laks og sjøørret i Grongstadvatnet, men det ble en dag i elvenes dronning, Namsen.
Turen startet ikke så veldig bra med et komplett dødt Lowrance HDS ekkolodd. Heldigvis hadde Steinar en Garmin GPSMAP 720 i reserve. Så jeg fikk monert denne før mandagen, så jeg fikk testet dette på mandag ettermiddag, da det smalt til på riggen med en laks på 8,2 kg. Dagen etter gikk turen inn til Namsos for å handle svinger så vi fikk med ekkoloddet.
Svingeren som er en 50/200 svinger med temperatur kostet overaskende kun 625kr.
Jeg må si at dette er en plotter som er helt knall, med touch skjerm, og som er kjempeenkel å bruke. Og hadde jeg måtte bytte ut min elektronikk hadde det uten tvil blitt en sånn!
Utover i uke falt håpet om å få flere laks da det ble forferdelig varmt, og i mange timer i plagsom sol gjorde at trua på laks forsvant etterhvert. Men det ble noen sjøørreter hver tur, og den største var bortover mot 2 kg.
Men det ble en begivenhetsrik uke, men litt farting hit og dit og mange mange timers fiske.
Høydepunktet skjedde jo første fiskedag, da laksen på 8,2 kg tok en tomic på rigg. Fisken ble med hjem grunnet at den hadde teng på et tidligere liv i mære, eller om den hadde pådratt seg skade på gjellelokken på annen måte.
Den var drøye metern lang og det var veldig morsomt å få en fisk som nesten ikke går i Vivtek-håven.

Her kommer en bildeserie fra turen:









Ingen kommentarer: