mandag 22. desember 2014

2014 er snart historie.

Året 2014 har ikke vært særlig produktivt, når det kommer til fiskefronten. Dette er det året jeg har fisket minst siden jeg begynte å fiske på egenhånd for 30..... år siden. Ja det er faktisk det siden jeg fylte 40 i november.
Over tv`n henger denne fisken fra NM2013. Da jeg vant klassen størst fisk. Så jeg blir stadig minnet på hvor heftig det kan være å fiske på Mjøsa.

 
 
 
Jeg tror ikke jeg kommer til å fiske særlig mye de kommende år siden jeg har begynt på skolen, og det vil selvsagt ta mye tid, men håper på å kunne ta skolearbeidet med ut på fjorden en gang i blant.
Jeg har bestemt meg for å logge for www.dybdekart.no så gjør jeg noe nyttig de timene jeg er utpå.
Det går faktisk greit å logge med en gammel Lowrance LMS 520c.
Nytt med båten i år er ikke så mye, men det er satt inn nye batterier siden de som Kjelle satte inn for 10-11 år siden nå har gjort sitt. Lanternene har fått ledlys.
Det jeg har igjen å gjøre er at turtelleren må byttes siden nåla går tregt, og elektrisk fødepumpe blir satt på for å sikre bensin til motoren, og en generell service med alle oljer og impeller og bensinfilter. Det får komme før 2015 sesongen begynner.
 
Her er bilde fra den siste turen på Mjøsa. To arbeidskollegaer var med. Her perser Jaller`n med  en ørret på 1,6 kg.
 
Håper på å få til en tur eller to til i romjula, men det er spådd 20 blå, så vi får se :) Hvis det ikke blir mer å blogge om, GOD JUL!

Ingen kommentarer: