mandag 1. april 2013

Nå er det kun èn måned igjen!!!

Nå er det kun èn måned igjen, og det er endel som skal på plass før jeg kan begynne sesongen. Sliter litt med siderælingen fordi den ene av plankene var mye tynnere enn den andre. Hele 3 mm og det holder ikke mål for meg, men det ser ut som det går greit å reklamere men det tar nå litt tid.
Må lage en forbedret utgave av trollingbaren som jeg laget for et par sesonger siden, for heltre furu og finnèr går ikke veldig bra sammen siden utvidelsen ved pårvirkninge av fuktighet er veldig forskjellig.
Skal nå lage den lik men i heltre, og skal da bruke opp igjen den mahogny bjelken som Kjell Magne i sin tid laget til båten, og ramme det inn med heltre eik, og lage vinger i limtre eik.
Da blir den i alle fall solid nok. Denne gangen blir det en holder for håv og for 4 stenger. Tenker å bruke slike standard greier i plast. Ledninger til de elektriske Scotty dypriggene skal også denne gangen limes inn i treverket med epoxylim. I tillegg har jeg planer om 2 LED arbeidslys på undersiden, en på hver side, og en på stangorgelet som lyser opp dekket. Bruker ikke all verden med strøm og lyser noe jævlig. Så kan det hende det kan bli litt nattfilming med gopro kameraet.
Det jeg trenger nå er masse arbeidslyst, for det er en god del kubikk skog jeg skal hogge før mai, i tillegg til vanlig jobb og unger.
Ikke rart at tiden går fort! Så om ikke lenge befinner jeg meg på Mjøse med 4 agn i fjorden, og kaffe i koppen.



Ingen kommentarer: