fredag 25. oktober 2013

Lenge sia jeg har vært på Mjøsa....

Nå begynner det å bli lenge siden jeg har fisket på Mjøsa. Siste tur var tangentreffet og da ble det ikke tatt fisk i det heletatt, og turene før det var det mange timer mellom hver fisk.
Interessen har falt veldig de siste to år, så derfor valgte jeg å bli med på elgjakt, og det var noe som falt i smak. Jeg har skutt min første elg og jeg er helt sikker på at det blir mer jakt. Jeg har kjøpt meg en Tikka T3 Hunter rifle i kaliber .30.06 springfield. og håper på å kunne lade patroner selv for å skreddersy ammunisjon for forskjellig jakt. Tenker spesielt på blyfritt, som jeg har fattet interesse for.
Men selv om jeg ikke har noe godfølelse når det gjelder fisket så må jeg inrømme jeg savner det, og det er spesiellt tiden fra nå å frem mot jul som jeg liker meg best.
Det er absolutt fantastisk å sitte i et godt og varmt førerhus med kaffekoppen og siegmenner når det er kaldt og jævlig ute.
Og bonusen kan komme i form av en snelle som maler som en katt med sennep i rompa.
Men tiden får vise hva en får tid til med familie, jobb og småbruket som skal stelles.


Ingen kommentarer: